torsdag 24 januari 2008

Ibland är man trots allt lyckligt lottad ändå


Jag har en kompis som tillika mig själv har en otrolig otur. Det kan tyckas att man själv är klumpig, otursförföljd, totalt omedveten om konsekvenserna av ens handlande och så vidare. Men nu när vi snackar om min kära vän handlar det nog enbart om att världen vänt sig hela och hållet mot honom. Som om all olycka dras mot honom som ett svart hål.
Exempel på detta.
- En dag är han på väg hem från affären med varsin kasse i händerna. Helt plötsligt sprejar en tjej pepparspray i ansiktet på honom för att hon trodde han skulle våldta henne. Han får åka till sjukhuset och tömma ögonen på blod.
- En annan gång på vägen hem ser han en dam som håller på att trilla. Han springer fram för att hjälpa, varpå damen trillar rätt på honom och han lyckas dra axeln ur led.
- Nästa gång är det en arbetskamrat som ska skoja o skrämmer honom. Han blir så rädd att han sväljer tungan. Han överlever tack o lov.

Förmodligen är detta bara en bråkdel av allt denna stackas människan fått utstå under årens lopp. Och mer lär det bli...

1 kommentar:

Anonym sa...

Har du en Blogg? Vad kul! Då kan jag hålla koll på dig även när jag flyttar till Göteborg. Vi ska ju hålla kntakten angående lägenheter!

Måste säga att jag skrattade lite för mig själv när jag läste detta inlägg. Är jag elak? Mja.. det är jag nog. Men jag kunde inte låta bli! Stackars varelse :D

Puss Johanna