torsdag 2 april 2009

Goddag yxskaft

Jag förstår verkligen inte vad det är med dagens tonåringar (och nu lyckades jag låta som värsta gamlingen...). De verkar inte ha någon koll alls. Men det gör inget, för det är riktigt underhållande. Här kommer mina favoriter från Tjuvlyssnat:

Två tjejer ~18 sitter nervöst och väntar på att få lämna blod. I väntan bläddrar de i ett häfte om organdonation.
Tjej 1: Alltså, det känns ju egoistiskt att inte donera. Jag menar, vad ska man med organen till när man ändå är död?
Tjej 2: Nä precis… Och jag ska ju ändå kremeras!
Tjej 1 (skräckslaget): Va!? Det skulle jag aldrig våga!


Tjej 1 ~18: Vad heter en sån där som man tvättade sig i förr i tiden?
Tjej 2 ~18: Spottkopp!

Tre ganska högljudda tjejer ~16 sitter vid ett bord i kafeterian. Framför sig har de en uppslagen Metro där de läser horoskopen högt.
Tjej 1: Vilket stjärntecken är du?
Tjej 2: Våg.
Tjej 1: Våg…Hm…"Du ska ta vara på tillfälle till affärer, använd sunda för"… öh… förnuu… för-nuft. Vad fan står det?! Sunda förnuftet eller nåt sånt.
Tjej 2: Vad är för…ja, det där du sa?
Tjej 1: Vette fan, har aldrig hört talas om det!
Tjej 3 (tystare): Nej, det man inte känner till lider man ju inte av…


En kille ~18 som är praktikant, står och pratar med man ~40 som är köksmästare.
Praktikanten: Och vad vill du att jag ska göra nu?
Köksmästaren: Ja, du kan väl ta och koka upp några ägg till brunchen!
Praktikanten: Med eller utan skal?

Inga kommentarer: