tisdag 20 mars 2007

Flitig pirat


Fy på mig. Jag borde sluta ladda ner. Men vem har egentligen råd att köpa skivor nu för tiden? Med tanke på att jag lyssnar sönder skivor efter bara några dagar skulle jag bli ruinerad. Nu var det inte tänkt att jag skulle uppmuntra er läsare till att ladda ner. Tanken var att tipsa er om detta:

LastFM. Fungerar som ett community för musikälskare av alla dess slag. Man laddar ner programmet. Installerar. Sen fixar man en profil. Därefter är det bara att sätta igång att söka och lyssna på musik. Programmet är kopplat till din winamp eller vad du nu har. Så beroende på vad du lyssnar på skapas en musikprofil. Efter en vecka kommer du få tips på ny musik.
(tack tack fisken för tipset)


Sen får ni göra vad ni vill. Köpa. Eller leka pirat.
Jag kommer antagligen inte köpa skivorna. Nej serru. Av mig får de inga cash.





Muahahahaa....

3 kommentarer:

Joakim Aspelin sa...

Det var det dummaste jag läst! Kan du inte radera det?

Anonym sa...

Jonas & Tomas: Nej. Det får nog vara kvar.

Robert Karlsson sa...

Va kul att du skaffat last.fm. Jag har haft last.fm i över ett år. Det är jättebra. Vad heter du på last.fm? Jag ska leta efter dig...