söndag 18 mars 2007

Ibland är livet enklare än vad man gör det till.

Känslorna lever gärna sitt egna liv. Mina känslor beter sig just nu som en jojo. Det är väldigt oberäkneligt från dag till dag. Jag försöker vara realistisk men det är svårt. Jag är en människa som gärna följer mitt spontana hjärta vilket ibland kan få ödesdigra konsekvenser. I de flesta fallen slutar det dock bra. Jag har ju överlevt hitills. Även om det är knappt.
Tyvärr krävs det så lite för att ens liv ska vändas upp och ner. Ett uteblivet sms. En skeptisk blick eller att höra något negativt. Varför är det så lätt att fastna för de negativa sakerna i sitt liv? Istället för att se ljust på allt och uppskatta de positiva ögonblicken.
Det ska jag börja göra från och med nu. Stänga ute alla negativa tankar.

Tänk positivt. Tänk positivt.

Hur svårt ska det vara egentligen....?

Inga kommentarer: