onsdag 21 mars 2007

Kort men söt ändå

Jag tillhör den korta skaran människor på jorden. Jag är inte jättekort (1.64), men tillräckligt för att ofta känna mig handikappad. Som tex när jag får storhetsvansinne och tror jag ska nå saker. Men det slutar oftast med att jag får diverse tallrikar, glas och andra hårda föremål i huvudet och tvingas gå runt med en bula i huvudet. Detta i kombination med att jag är världens klantigaste människa gör att jag ofta har värk och blåmärken lite överallt på kroppen.
_
Ibland när man ska handla får man snällt be någon trevlig lång människa att lyfta ner saker från hyllan. Vilket kan kännas förnedrande vissa gånger. Känner ni igen känslan? Jag blir alltid lika glad när man hittar en kvarglömd pall i butiken. Annars går det bra med en tom drickaback. Då kan man äntligen köpa varorna som står längst upp i hyllan. Det är som julafton för mig. Haha.

Min syster däremot är lång. Nästan 1.80 tror jag. Det tycker jag är orättvist. Varför skulle jag få min mammas kortisgener för...

Så om ni ser nån stå och hoppa upp och ner vid hyllorna på ICA är det bara lilla jag. Viljan är större än förståndet. Det är mitt motto det.

Ni ser ju själva....

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så komiskt att du skriver om detta idag för igårkväll var jessica på maxi.. jessica ville ha jucie och säger till andreas jag vill den lila... han lite trotsigt jag vill se om du kan själv.. jag försökte... jag kunde nudda den... men inte så mkt mer men andreas skratta å tog ner den till mig.. så ett tips är att alltid ha en lång männsika med dig när du handlar... puss

mazuli sa...

Jessica: jag ska komma ihåg detta :D Vem känner jag som e lång?...hmm.
Eller alltid bära med sig en uppfällbar stege?

Robert Karlsson sa...

Jag är lång! Ganska lång i alla fall! Och du är söt när du är så kort Mazuli. Fortsätt med det.

Anonym sa...

Haha, den bilden var ju klockren=) Men hallå, jag är ju typ lika lång som helene... o jag dras ju ofta till lite kortare killar... betyder det att jag aldrig någonsin kommer att nå lyxgrejerna på översta hyllan när jag blir stor o gifter mig?!

Anonym sa...

Robbie. Bra, då får du följa med mig o handla hädanefter! Deal?

Louise. Tyvärr Louise. Så är det. Korta killar = inga lyxvaror på översta hyllan