onsdag 21 mars 2007

Speedy Gonzales

Ikväll har jag fått i mig två Red Bull och två liter Cola. Plus att jag mötte en person som alltid påverkar mig på ett uppiggande sätt. Denna kombinationen blev som uppåttjack för min kropp. Inte för att jag provat, men kan tänka mig att det blir den effekten. Jag är hyperaktiv och har myrorna i benen. Min hjärna är otroligt närvarande och effektiv just nu. Önskar att det vore så hela tiden. Tänk vad mycket man skulle få gjort. Jag kommer förhoppningsvis klara tentan imorgon. Eller idag. Om exakt 7 timmar.

En gång testade jag och en arbetskamrat att dricka så mycket red bull som möjligt på kortast tid. Vi var bakis och ville piggna till. Vi drack två red bull var innan frukost. Sen var vi hyperaktiva resterande timme. Vi tyckte det var en jättebra idé.
Ända tills koffeinet börjat verka och vi började må jävligt illa.
Snacka om koffeinöverdos.
Men skoj hade vi. Inte våra arbetskamrater dock...

3 kommentarer:

Ivana sa...

Jag skulle behöva något som ger motsatt effekt, är hyperaktiv lite väl för ofta men som du säger, en själv har rätt så kul & få mycket gjort men ens omgivning blir jäkligt stressade utav det :)

Anonym sa...

upp som en sol och ner som en pannkaka av koffeinet och sockret..

mazuli sa...

Ivana, lucky you! Och stackars fästmannen kanske... ;D

Barbakvinnan, javisst är det jobbigt med biverkningarna. Behöver jag säga att jag mådde ganska dåligt idag... jag blev ganska platt, ja.