onsdag 7 mars 2007

Släpp fångarna loss det är vår


Mitt liv är just nu en berg och dalbana mellan varven. Mina känslor växlar från lycka till nedstämdhet. Tentaperioder har en viss tendens att påverka en väldigt negativt. När det väl är över hamnar man i ett lyckorus.
Just nu befinner jag mig i ett stadie av lycka och förväntansfull vardag. Jag har endel projekt på gång. Ska börja träna o äta nyttigt (får ju se hur det går med det...) eftersom jag varit småsjuk under en lång period.
Funderar på att börja skriva på min bok. Har lite idéer på gång.

Sen har jag lyckats tacka ja till en delegatnominering i SiS Fullmäktige. Vet ej vad jag tänkte på. Men jag älskar att vara spontan, så nu får det bli så. Det var en kär bekant som tyckte jag skulle passa bra in. Får la se om det stämmer.... Men tack Hoddis för nomineringen! Jag blev superglad.

Igår blev jag o fröken Lind glatt överraskade när vi skulle till Götasalen för att plugga. Där satt 50 st lärare och åt mat. Så vi satte oss i ett hörn för att plugga. Då kom en snäll dam fram och erbjöd att äta av maten som stod uppdukad. Så det vara bara att hugga in. Det fanns 7 olika sorters pajer, pastasallad, vanlig sallad och kex o ost till efterrätt. Det var bara att tacka och ta emot. Fattig student som man är :D Jättegott.
Dagens filmtips: The squid and the whale
Mycket bra o underhållande film. Den satte igång en hel del funderingar kring livet.
Lyssnar på: The Fray - How to save a life

1 kommentar:

Robert Karlsson sa...

JAA! The Squid and the whale är helt fantastisk! En film som alla MÅSTE se. Så tragisk, men ändå så rolig.